Vanaf vandaag hebben wij humanwave verrijkt met een aantal nieuwe functionaliteiten die wij graag met je willen delen.

dopper2

Ben jij ook regelmatig bezig met het goed- of afkeuren van verzoeken en declaraties van de medewerkers? Zou je graag willen dat je dit sneller kunt afhandelen? En wat te denken van een overzicht waarin jij direct kan zien hoe het er in jouw organisatie voor staat? Vanaf vandaag hebben wij humanwave zo aangepast dat je meer inzicht krijgt je minder tijd nodig hebt voor het goed- en afkeuren van verzoeken en declaraties. Lees onderstaand snel verder welke andere nieuwe functionaliteiten en verbeteringen wij speciaal voor jou hebben doorgevoerd. En wij hebben een video gemaakt waarin wij precies uitleggen hoe je de digitale handtekening kunt gaan gebruiken in humanwave.

Digitaal ondertekenen van contracten

Het is nu mogelijk om digitaal arbeidscontracten of andere overeenkomsten van medewerkers te laten ondertekenen. Indien je gebruik maakt van de digitale handtekening zullen wij €0,75 excl. BTW per handtekening in rekening brengen. Na het instellen van de digitale handtekening kun je direct aan de slag. Wil je precies weten wat je moet doen? Lees dan onze helpfile.

 

Nieuw tabblad: Vandaag

Bij het openen van je organisatie kun je binnen het tabblad ‘Vandaag’ inzicht krijgen in verschillende gegevens (KPI’s) Deze gegevens worden real-time weergegeven op basis van de actueel ingevoerde gegevens in humanwave. Kortom, meer grip en inzicht voor het management! Er zal in de toekomst verdere verrijking van gegevens in dit tabblad plaatsvinden.

Aanpassingen in tabblad ‘Nog te doen’

De volgorde van het tabblad ‘Nog te doen’ hebben we logischer van opzet gemaakt en ook de zieken deze maand zijn opgenomen in dit tabblad. Handig omdat je nu alles op één plek bij elkaar hebt om nog beter in control te zijn.

Meerdere verzoeken in één keer goed- of afkeuren

Medewerkers voeren regelmatig verschillende verzoeken in die je kunt goed- of afkeuren. Om deze verzoeken sneller af te kunnen handelen kun je nu meerdere verzoeken tegelijk goed- of afkeuren. Naast de verzoeken is het ook mogelijk om de meerdere declaraties in één keer goed te keuren. Het wijst zich vanzelf. Wil je liever eerst de helpfile lezen, klik dan hier.

Aanpassingen medewerker

ICE nummer

Je kunt binnen het profiel van een medewerker verschillende telefoonnummers toevoegen. Wij raden je aan om in ieder geval minstens één ICE (In Case of Emergency) nummer toe te voegen. Hierdoor kun je in geval van nood direct naar het ingevoerde ICE nummer bellen.

Salaris per uur

In het profiel van de medewerker is nu ook het salaris per uur zichtbaar (mits je dit natuurlijk hebt ingevoerd).

Notities tabblad

Het notities tabblad bij medewerkers is alleen zichtbaar voor de rol Supervisor en HR Manager. 

Nieuwe rol ‘Medewerker’

In deze release hebben wij de nieuwe rol ‘Medewerker’ toegevoegd. Vanuit de praktijk hoorden wij regelmatig terug dat het fijn zou zijn om te zien wie er wel of niet aanwezig zijn in een bepaalde maand. Of wanneer nu iedereen met zomervakantie is. Om aan de medewerkers het schema zichtbaar te maken moet je aan de medewerker deze rol toekennen. Welke opties nog meer zichtbaar worden bij deze rol, hebben wij hier in deze pdf alle rollen voor je op een rij gezet. Klik hier om de pdf in te zien. Hoe je een rol moet toekennen aan een medewerker leggen we je graag hier uit.  

Historie bijhouden op rollen, functies en afdelingen

Wanneer medewerkers een rol krijgen of een rol veranderd dan wordt dit vanaf heden netjes gelogd en bijgehouden. Dit kun je terugzien in het tabblad ‘Profiel’ bij de medewerker zelf. Het komt regelmatig voor dat medewerkers van functie veranderen en vaak is het dan ook zo dat de medewerker op een andere afdeling komt te werken. Op afdelingen en functies houden we vanaf heden ook de veranderingen vast. Zo kun je als HR heel mooi gaan zien hoe het carrièreverloop is van de medewerkers binnen jouw organisatie. Iemand is binnengekomen aan de receptie en heeft zich na verloop van tijd weten op te werken tot account manager. Deze functionaliteiten maken wij begin mei beschikbaar.

Ziekteverzuimpercentages

Wil je weten hoe jouw verzuimpercentages het doen ten opzichte van de CBS verzuimpercentages 2018? Gebruik dan het rapport bij Verlof en Verzuim -> Ziekteverzuim percentages. Wie weet doe je het wel veel beter in jouw organisatie:)!  

Bedrijfsmiddelen

Wij hebben drie nieuwe bedrijfsmiddelen toegevoegd te weten: de fiets van de zaak, gereedschappen en kaarten. Bij kaarten moet je denken aan creditcards of de NS Business Cards. De drie nieuwe bedrijfsmiddelen kun je aanmaken en vervolgens toewijzen aan een medewerker. En wil je herinnerd worden op een bedrijfsmiddel omdat deze standaard wordt vervangen na X tijd dan kun je dit via herinneringen in de instellingen heel handig instellen. Laat humanwave maar het werk voor je doen!