On- en offboarden
De medewerkersreis
Onderdeel van de HR-software. Probeer de HR-software voor slechts € 4,00 per contract p/m. De reis van jouw medewerker leg je vast in ons HR-systeem. Vanaf het instappen tot het verlaten van het team, hou je digitaal bij welke stations er afgelegd worden. Met de juiste papieren op zak, randvoorwaarden compleet, worden nieuwe medewerkers ingevoerd. Eenmaal onderweg worden belangrijke momenten vastgelegd. Als de medewerker uitstapt, wordt deze netjes uitgezwaaid.
FUNCTIONALITEITEN
On- en offboarden
WELKE ZAKEN MOET IK REGELEN BIJ HET ONBOARDEN VAN EEN MEDEWERKER
Wanneer een nieuwe medewerker in dienst komt, is het belangrijk om dit professioneel en correct aan te pakken. Een eerste indruk kan je immers maar 1 keer maken. Er moeten altijd veel zaken worden geregeld bij een indiensttreding. Zorg ervoor dat je niets vergeet.
– kondig de medewerker aan binnen de organisatie
– voer de nieuwe medewerker in het HR-systeem
– stel de arbeidsovereenkomst op
– nodig de medewerker uit voor toegang toe het HR-systeem
– pas de 4-ogen controle toe, laat de medewerker de gegevens controleren
VASTSTELLEN IDENTITEIT WERKNEMER
In het onlangs gepubliceerde Handboek Loonheffingen 2024 is een belangrijke verandering voor je opgenomen. Het vaststellen van de identiteit van de werknemer moet door de werkgever vastgesteld worden vóórdat de werknemer bij jullie gaat werken. Jij moet een goed leesbare kopie maken van een geldig identiteitsbewijs. De kopie bewaar jij bij de documenten bij de werknemer.
Op de kopie moeten alle persoonsgegevens staan die ook op het originele identiteitsbewijs staan. Bij paspoorten en identiteitskaarten uitgegeven vanaf 2014 staat het BSN op de achterkant van het paspoort (achterkant van de houderpagina) en identiteitskaart. Als het BSN op de achterkant staat, moet jij ook de achterkant kopiëren.
WAT MOET IK DOEN BIJ HET OFFBOARDEN?
De manier waarop de ontbinding van het contract met een medewerker tot stand komt, bepaalt welke acties er nodig zijn. Een medewerker kan de organisatie verlaten:
– met wederzijds goedvinden;
– het contract wordt niet verlengd;
– de medewerker neemt zelf ontslag.
Op onze pagina over de ontslagvergoeding lees je meer in detail over welke regels er gelden bij een ontslag.
OFFBOARDEN MET WEDERZIJDS GOEDVINDEN
Dat wil zeggen ontslag waarbij een tijdelijk contract wordt ontboden, of een vast contract wordt ontboden, en de werkgever en werknemer samen in onderhandeling gaan over de ontslagprocedure.
OFFBOARDEN HET CONTRACT WORDT NIET VERLENGD
Let op: aanzeggen moet 1 maand (uiterlijk) voor het aflopen van het contract gebeuren. Doe je dit niet dan loop je als werkgever het risico 1 maandsalaris van de medewerker door te moeten betalen (de aanzegboete).
OFFBOARDEN MEDEWERKER NEEMT ONTSLAG
De medewerker komt met het nieuws dat hij of zij iets anders heeft gevonden, en stopt bij jullie organisatie. Het offboarden wordt ingang gezet. Er wordt een exitgesprek ingepland, om alles goed te laten afronden, en wanneer het tijd is, wordt de organisatie over het vertrek geïnformeerd. Via berichten in Humanwave kun je in een keer iedereen op de hoogte stellen.
. Nadat je de arbeidsrelatie hebt afgesloten kun je onder ‘planning’ het beschikbare verlofsaldo terugzien.
Exitgesprek
Maak afspraken over het verlof, en hoe de afronding zal lopen. Wijs er tijdens het exitgesprek op dat de medewerker toegang tot Humanwave verliest en de benodigde documenten uit Humanwave voor de laatste werkdag zal moeten downloaden, denk hierbij aan loonstroken en jaaropgaven.
hoe je overstapt
Onze werkwijze
Werken met de HR-software gaat heel eenvoudig. We leggen je uit wat de stappen zijn om zo snel mogelijk de voordelen van de verlofapp te ervaren.
Stap 1
Gratis proefversie of demo
Meld je aan voor een gratis demo of bekijk direct de proefversie de eerste 30 dagen gratis. Zo kun je ervaren hoe gebruiksvriendelijk de software is, en hoe je bijvoorbeeld medewerkers toevoegt.
Stap 2
Aanmelden nieuwe klant
Door je aan te melden, hebben we alle gegevens voor de maandelijkse facturatie en het inregelen van de software.
Stap 3
Migreren of inregelen HR-software
We bespreken hoeveel tijd dit onderdeel zal duren en/of ondersteuning gewenst is. Het is mogelijk om een klantspecifieke landingspagina te krijgen.
Stap 4
In gebruik nemen HR-software
De software is gereed, en je medewerkers kunnen hiermee aan de slag. Humanwave staat 24/7 voor je klaar via onze support gedurende kantoortijden en onze helpfiles daarbuiten.
Goede klantenservice
Persoonlijk
Kennispartner
15 jaar ervaring
neem vrijblijvend contact met ons op
Contact
We staan graag voor je klaar. Je kunt ons op verschillende manieren bereiken.
085 401 51 50
Bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.
info@humanwave.nl
We nemen zo snel mogelijk contact met je op.