De 3 pijlers van je bedrijf

Met een noodgang hebben we ons massaal op een zonovergoten zomervakantie gestort. En wat hébben we genoten. Zon, zee, strand en dat ongetwijfeld met een goed boek of een fijne stapel tijdschriften binnen handbereik.  Je hebt vast en zeker inspiratie opgedaan die je in kunt zetten in de laatste maanden van dit jaar. Maar pas […]
10 september 2018

Met een noodgang hebben we ons massaal op een zonovergoten zomervakantie gestort. En wat hébben we genoten. Zon, zee, strand en dat ongetwijfeld met een goed boek of een fijne stapel tijdschriften binnen handbereik. 

Je hebt vast en zeker inspiratie opgedaan die je in kunt zetten in de laatste maanden van dit jaar. Maar pas op, want voor je het weet richt je je ongemerkt op allerlei afleidende zaken in plaats van dat je vol focus met je business bezig bent.

 

Humanwave koop jij je biefstuk

Het onmisbare fundament

Maar hoe doe je dat dan precies? Alles lijkt om aandacht te schreeuwen en prioriteren valt dan niet altijd mee. Succesvolle organisaties hebben zonder uitzondering één ding gemeen: zij beschikken over een uiterst gedegen fundament. Een fundament dat is gebouwd op 3 pijlers: mensen, klanten, producten en of diensten. Oók in jouw bedrijf draait het daar in basis om. Met dit gegeven is het goed om je daarom niet te verliezen in bijzaken maar juist focus te houden. Graag stellen wij je 5 supergoede vragen om je hierbij te helpen.

1. Waar doe ik het voor?

Wat waren je dromen en ambities toen je ooit startte? Is dat nog steeds hetgeen waar jij in basis ’s ochtends enthousiast je bed voor uit komt? Natuurlijk zijn jouw medewerkers hiervan op de hoogte en deel je deze met de rest van de wereld. Ambitieuze ondernemers laten graag van zich horen

2. Waar gaan we naartoe?

Waar je nu staat weet je. Waar sta je aan het einde van deze maand en over twee maanden? En over een jaar? En waar staat je onderneming over 3 jaar? Ondernemers mét focus hebben de antwoorden op deze vragen direct paraat.

3. Wat is daarvoor nodig?

Voortschrijdend inzicht en de marktomstandigheden dwingen je als ondernemer om nooit te verslappen. Alert blijven en op tijd de juiste besluiten nemen: dáár gaat het om. Misschien denk je er wel over na om een groeiversneller in te zetten, zoals bijvoorbeeld de introductie van een nieuw product of dienst? Of breid je liever uit in je personeelsbestand? Het gaat ons economisch voor de wind, kun je hiervan mee profiteren? Creativiteit, innovatie en willen blijven leren zijn hiermee onlosmakelijk verbonden.

4. Wat moet (en wil) ik vandaag doen?

Het begint bij de basis, zorg dat je die eerst op orde hebt. Duidelijke processen en procedures voor iedereen in de organisatie waarbij je ook weet dat deze up-to-date gehouden dienen te worden. Je voert daarom met regelmaat goede verbeteringen door zodat de efficiency en effectiviteit op niveau blijven. Grote projecten knip je op in behapbare, overzichtelijke deelprojecten. Durf ook nee te zeggen: nee zeggen tegen het één betekent uiteindelijk ja zeggen tegen het ander. Onthoud dat en merk dat bewust kiezen om bepaalde taken niet meer te doen, rust en ruimte zal geven. Focus op je route naar het doel.

5. En ik dan?

We hebben als ondernemer allemaal moeite om het werk los te laten. Dat is een mooie eigenschap maar is 80 uur in de week blijven werken de oplossing? Het allerbelangrijkste is dat juist jij aan jezelf moet (blijven) werken. Loslaten, wat meer thuis aanwezig zijn, regelmatig sporten zijn heel belangrijk en dragen bij aan jouw welzijn en dat van je bedrijf. En om niet te verslappen en alert te blijven onze tip: neem jezelf voor om iedere dag iets nieuws te leren.

Humanwave: de juiste flow

Wij helpen ondernemers om de belangrijkste pijler, uiteraard zijn dat de mensen binnen het bedrijf, op orde te krijgen. Onze MKB-klanten beschrijven rust in de organisatie, tijdswinst en vertrouwen in de mensen als duidelijke winstpunten nadat ze Humanwave als HR-medewerker inzetten. We nodigen je van harte uit voor een vrijblijvend gesprek waarin je kennismaakt met ons product, onze expertise, ervaring én enthousiaste verhalen. Koffie doen?